Mot kreft: Inngrodd negl

To oppdagelser vil jeg dele i dag.

Den ene fant jeg på Jæren i juli. Jeg går langs havet på Orre og burde tenke på siste CT-svar: Mulig ny metastase i høyre lunge. Men mitt sinn er 100% opptatt av en inngrodd negl som blir verre av sand og saltvann. Ny resept: Mot kreft: Inngrodd negl.

Høsten er her. Der er georginer i Botanisk hage. Nyttig tips til blomstertyver: Ta med en paraply, av den dype, rause sorten. Perfekt å gjemme blomster i. Hvis du er nøye på det, kan du til og med ha vann i bunnen. (Jeg har lagt inn brannmur rundt denne bloggen. Alle slipper inn, untatt overgartneren i Botanisk hage).

Jeg er kronisk betenkt, nå også over hvordan denne bloggen utvikler seg. Kosetime med bestefar? Råd for blomstertyver? Det var ikke det jeg hadde sett for meg. Det skulle bli en skarp og farlig blogg fra en som er født i Løvens tegn. En blogg mot Kulden fra høyre. En blogg mot gjenferdet Carl I. Hagen som vil snu båtflyktningene i Middelhavet. En blogg mot Hagens søster i ånden, Katie Hopkins, som skriver i The Sun: «Nei, jeg bryr meg ikke.  Vis meg bilder av kister, vis meg lik som flyter i havet, spill fioliner og vis meg tynne mennesker som ser triste ut. Jeg bryr meg likevel ikke. Fordi i neste minutt vil jeg se bilder av aggressive unge menn i Calais, som sprer seg som tarmvirus på et cruiseskip.»

Kanskje bloggen kommer til handle både om Det gode liv og Det gode samfunn. De er jo siamesiske tvillinger, de to. De danser tango for to. Vi får se. Som vi sier på Værøy og Røst: Bloggen blir til mens vi bløgger.

 

2 kommentarer om “Mot kreft: Inngrodd negl

  1. Du er mitt forbilde med dine kloke ord, var selv gjennom både stråling og cg fir 6 år siden ,å jeg husker så godt du sa den gang.- at Norge var så flink på kreftforskningen og behandling, så isteden for å bruke masse energi på å samle penger til behandling i utlandet så burde man leve livet ilag med venner å familie å ikke stresse med annet. Å de ordene brant seg fast i hodet mitt💗👍🏻😊

    Liker

Legg igjen en kommentar